Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2010 20:16 - Следователят по дело №1 Свилен Личев: Живков си беше приготвил куфарчето и чакаше да го арестуваме!
Автор: orinavi Категория: Други   
Прочетен: 1285 Коментари: 0 Гласове:
0



При обиска майор Ани Младенова - личната медицинска сестра на Тато, вече беше опразнила огромния си апартамент. След 10 ноември 1989 г. Дело №1 обрасна с митове. “Диктаторът” Тодор Живков бе арестуван на 18 януари 1990 г., а процесът стартира на 25 февруари 1991 г... След 18-годишно мълчание един от участниците в онези събития - старши следователят към Главно следствено управление към Главна прокуратура Свилен Личев, реши за пръв и последен път да наруши обета си за мълчание и проговори пред “ШОУ”.

- Г-н Личев, откъде да започнем, може би от ареста на “Диктатора”, който беше превърнат в героична сага?
- Аз така си го кръстих за себе си и съм споменавал това само пред вас и тесен приятелски кръг, не злоупотребявайте. След като го изхвърлиха от новата резиденция в Банкя, го бутнаха в една периферна вила в Бояна. Той си беше приготвил всичко в дипломатически куфарчетата, от тия по 15 лв. парчето, от тия, с които всички се разкарвахме всеки ден. Подредил си всичко. Чака да го приберат и постоянно се безпокоеше, ама тия момчета що се бавят.

- Какво имаше в куфарчето?
- Тоалетни принадлежности, некърпени чорапи, някакви тефтерчета, в които си водил някакви записки, химикалки, часовници - единия подарък от Брежнев за 60-годишният му юбилей, имаше и един швейцарски. А, и очилата – бяга 40 диоптъра, цели лупи. И чака човекът “момчетата” всеки ден да го приберат. Така повече от месец. И като идват накрая, им казва: “Що се бавихте бе, момчета, аз откога ви чакам.” Е, това е арестът на Живков.

- Ани Младенова беше ли до него в този исторически миг?
- Ани!? Ами! Бръкнахте в раната ми. Тази жена е жив дявол. Подигра се лично с мен. Хайде, аз съм никой, но тя се изгаври с висши прокурори и съдии и изобщо с българското правосъдие. Как започна всичко? Отиваме с Пеньо Платиканов – началник на следствения отдел на Главна прокуратура, в дома на Младенова за претърсване и изземване. С поемни лица, с оперативни работници. До този момент изобщо не съм се интересувал коя е и що е Ани Младенова. Влизаме в един огромен апартамент в столичния кв. Изток.

Зяпнах – една медицинска сестра от УБО с такова жилище!

Посреща ни тя самата – прежълтяла, трепереща.

- И?
- За втори път се втреших. Ани Младенова стои насред абсолютно празен апартамент. Една безредица... Въргалят се по ъглите само няколко кичови пръстенчета и герданчета. Никакви мебели. Нищо. Аз си мълча, щото Платиканов ръководи претърсването. То няма нищо, но тя ходи след всеки и вика “не пипайте”, а то какво да пипаш. Тя и на ръцете си нямаше нищо. Никакви пръстени, нищо. Даже си беше свалила сватбената халка. Казвам на Платиканов, какво правим сега. Тука няма нищо. Той: Свилене, сядай на пишещата машина и описвай. Ма какво да описвам, то няма нищо, а оная кръжи след нас. Викам, нищо няма да пишем на машината. Дай да я викам на “Развигор” и там да разговаряме. Тя до него и слуша. Викам на момчетата, дай да спираме, оная всичко е изнесла. Ние кво правим тука. Оная си накупила пазара и разхвърляла пластмасови боклуци и тях ли да описваме? Питам я къде ти е мъжът? Тя усеща, че не съм много запознат и казва – той беше консул в Зимбабве, ама вече е тука, вие от ДС го върнахте. Ма и тя не беше много в час. Хем съм от ДС, хем ме подозира, че съм седесар. Абе, безумието е пълно. Постоянно ходи след нас и дърдори...

Ама аз знаех поне едно нещо със сигурност и я питам – а къде е индийската спалня, като не сте имали пари да се обзаведете? Каква спалня, отговаря най-нагло. Викам, Платиканов тука всичко е приключило, кво да я насилваме, то тук всичко е ясно, дай да я водим на “Развигор” Ясно й стана, че „Развигор” не й мърда и изведнъж вика, Платиканов, може ли да ползвам телефона. Защо? Явно тя вече е обсебена от манията, че е арестувана. Прокурор Платиканов казва - може. Тя казва, ще се обадя на президента-председател, както се именуваше тогава Петър Младенов. Питам защо? Хем ще му кажа, че не мога да му се обадя в в приемното време, а и ще му кажа, че тука едни от ДС ме притесняват и ми налагат терор. И Платиканов вика, Ани, ето обади се на секретарката, че не можеш да се срещнеш с него, щото при тебе има такива и такива от ДС.

- И?
- Ани се надига от стола и тръгва да се обажда. Аз викам, момент, за пръв път се обадих, дотогава само слушах – не става! Не! Казвам, Платиканов, тая няма да се обади. Тя пита кой е тоя? За чест на Платиканов той й отговаря – това е специално уполномощен следовател, това е положението, в момента се прави претърсване и изземване във вашия дом. Пак се надига, пак казвам не! Тя обаче казва момент. Отива в спалнята и носи един докмент – няколко листа двойни карирани. На тях опис. И забележете опис, подписан на 8 ноември вечерта на 1989 г.!?

- Опис за какво?
- Официален опис, подписан на 8 ноември вечерта от Живков на всяка страница. Пита се какво влияние е имала Ани Младенова върху Живков, че да го накара да се подпише като дарител на незнайните блага и луксозни дарове, които по време на нашата проверка ги нямаше. Тя го носи от Банкя, преди преместването му в Бояна, как го е изнудила, един Бог знае, но всичко е черно на бяло с подписите на Първия. Невероятно. Интересното е , че тя е знаела, че на 9-и го свалят и на 8-ми 1989-а го изнудва да й подпише списъка за личните й подаръци от Живков и фамилия. Какво е било това влияние върху него, не знам. Ако е любов, Ани Младенова съм я виждал, горе-долу с нормална глава, но надолу е

същество, мязащо повече на чироз, отколкото на жена – каква любов!?

Пак казвам – невероятно е, че тя го кара на 8 ноември 1989 г. да подпише всички тия работи и той подписва!?

- А какво имаше в описа?
- Значи, когато ми го предостави, аз побеснях. Викам си, пак ми затвори устата, бастърдиса ме, въпреки че нищо от описа го нямаше в апартамента. Но нищо не влезе в делото. И затова не стана обвиняема, защото ме бастърдиса и аз си викам “ау”, прави го, за да ми затвори устата.

- И за да няма “Развигор”?
- Е, той не й се размина...

................................................
Б. р. - Разпитите на Ани Младенова на “Развигор” са уникални и заслужават отделно внимание. След тях следва разкритието, че майор Младенова е извършвала чудовищни разпределителни и преразпределителни действия, пред които са козирували дори страховитите фактори в самата УБО, както и членовете на фамилиятаЖивкови.

Това дотук не е нищо, казва старши следовател Свилен Личев, бедна ви е фантазията какви неща са се случвали по време на Дело № 1.Това е само прелюдията. Което означава - чакайте в следващите броеве истински разкрития около Дело №1.

Едно интервю на Славей КОСТАДИНОВ


http://www.blitz.bg/news/article/84508



Тагове:   Свилен,   дело,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: orinavi
Категория: Други
Прочетен: 686962
Постинги: 275
Коментари: 288
Гласове: 2612
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930